7 sposobów na tworzenie znacznie lepszych nagłówków

7 sposobów na tworzenie znacznie lepszych nagłówków

Nagłówek to kluczowy element tekstu. Według badań średnio aż 80% odbiorców odpada właśnie na tym kroku. Tylko 2 na 10 osób przechodzi dalej. Więc jeśli to czytasz… jesteś wyjątkową osobą.

Jednak patrząc z innej perspektywy, to jak napisany jest nagłówek, może całkowicie odmienić ruch dookoła Twoich treści. Według badań ruch może różnić się nawet o 500% w zależności od nagłówka. 

Dlatego jeśli chcesz poprawić swoje wyniki, to poświęć kilka chwil na zapoznanie się bliżej z technikami poniżej.

Przekaż news w nagłówku

Po pierwsze jesteśmy z natury ciekawscy. Czasem z tym walczymy, ale w dużej skali jest wciąż wiele osób, które interesują gorące newsy. 

W taki sposób zdobędziesz dużo kliknięć nagłówka, ale pamiętaj, że musisz zwrócić uwagę na początek tekstu. Musisz dać tam mocną bombę, która przekona innych, żeby zostali i czytali dalej.

Pamiętaj, że ta technika nie dotyczy tylko kompletnie nowych rzeczy. To może być nowością dla Twojego odbiorcy. Poza tym jest wiele możliwości. Możesz połączyć swoje treści z czymś, co jest nowe.

Użytkownik, który w pierwszym kontakcie z Twoim tekstem otrzyma nagłówek w postaci newsa, może podświadomie połączyć resztę z newsem. Dzięki temu będzie czytał uważnie i potraktuje Twój tekst nie tylko jak reklamę, ale prawdziwą historię.

Przykłady:

  • Nareszcie! Polacy korzystają z nowego sposobu prowadzenia biznesu
  • Przedstawiamy sposób, który zmienił podejście wielu osób do odżywiania
  • Najnowsze kamery zmienią świat filmu, który do tej pory znałeś

Daj ogromną korzyść

Jeden z najsilniejszych sposobów na stworzenie mocarnego nagłówka. Twój produkt, usługa dają innym konkretne korzyści. A co gdyby powiedzieć o tym od razu na starcie? Potem w tekście możesz przypominać o korzyściach. 

Takie rozwiązanie będzie działać jak szalone na Twoich odbiorców. Jeszcze zanim klikną nagłówek, dowiedzą się o największej korzyści. W tekście wykorzystasz jeszcze efekt iluzorycznej prawdy, czyli powtarzanie konkretnego stwierdzenia. Dzięki temu stanie się to bardziej wiarygodne. 

Co więcej, taki sposób pomoże Ci już na samym starcie znaleźć odpowiednich odbiorców. Jeśli na przykład w nagłówku powiesz, że produkt pomógł innym zacząć się ruszać, a oni mają problem z codziennym ruchem, to już będą z Tobą.

A jeśli osoby, które przekonasz swoim nagłówkiem, nie będą czytać wnikliwie tekstu, to przynajmniej zrozumieją główną korzyść, którą im zapewnisz.

Przykłady:

  • Naucz się robić piękne zdjęcia w kilka minut
  • Dowiedz się jak nauczyć się programowania, za które inni zapłacą dziesiątki tysięcy złotych
  • Odblokuj wiedzę, która pozwoli Ci zrzucić zbędne kilogramy

Wystartuj od „Jak”

To chyba jeden z najbardziej popularnych schematów nagłówków w historii. Po prostu potwierdza, że jest zachęcający i działa na innych. W końcu po kliknięciu dowiesz się „jak osiągnąć X”.

Trzeba pamiętać, że ten nagłówek powinien podkreślać korzyści lub wynik końcowy. Dlatego jest to często połączenie z drugą formułą — ogromną korzyścią. Różnica jest taka, że zaczynamy od słowa „jak”.

Zobacz przykład: 

„Jak zarabiać pieniądze siedząc wygodnie przed swoim komputerem”.

Załóżmy, że zamiast tego napiszesz „Jak rozpocząć własną działalność w swoim domu, pracując w pełnym wymiarze czasu pracy”. To nie jest zbyt zachęcające. Raczej wszyscy wiedzą, że nie dostaną nic za darmo, ale w pierwszej wersji działamy emocjonalnie. 

Pamiętaj, żeby zacząć od słowa „jak” i od razu podać konkretne korzyści.

Przykłady:

  • Jak skutecznie rzucić palenie w zaledwie 30 dni
  • Jak zwiększyć komfort życia bez zwiększania wydatków
  • Jak zwiedzić Zachodnią Europę bez wydawania dużej ilości pieniędzy

Przydatna informacja

Pamiętaj, że nie chodzi tutaj, o jakąkolwiek informacje. Potrzebujesz konkretnych przydatnych wiadomości. Takich, które mogą znacznie wpłynąć na życie innych osób. W XXI wieku toniemy w kolejnych faktach i informacjach. Dlatego to musi być niezwykłe, bo inaczej nie będzie działać. 

Twoim zadaniem jest odnieść się do silnych emocji. W nagłówku musisz dać coś, co wpłynie na ich samopoczucie. Daj obietnicę, dzięki której użytkownik poczuje, że zwiększy władzę nad swoim światem. Oczywiście potem ją spełnij!

Ludzie szukają różnych sekretów, zasad czy wskazówek, które pomogą im w przejęciu kontroli i nadaniu sensu.

Przykłady:

  • Odbierz raport, który pokaże Ci jak pozbyć się zmartwień o pieniądze
  • Najlepszy sposób na gładką skórę, jaki poznasz
  • Zobacz, kiedy jest najlepszy moment, żeby poprosić ją o rękę

X czegoś

Lubimy konkretne liczby. Zapewniają nam dużą szczegółowość. Informują o tym, ile czego dostaniemy. Mogą to być jakieś techniki, sposoby, lifehacki i tak dalej. 

Liczba w nagłówku sprawia, że osoba jeszcze zanim przejdzie dalej, już mniej więcej wie, jak będzie wyglądać struktura tekstu. Spodziewa się zestawienia, które zacznie się od wstępu. Następnie elementy X zostaną wypunktowane i opisane, a na koniec pojawi się podsumowanie. Skanowanie takiego tekstu jest dużo przyjemniejsze dla naszego oka.

Plusy będą również dla Ciebie. Taki tekst łatwiej się przygotowuje. Największym wyzwaniem jest tutaj prawdopodobnie wybranie odpowiednich elementów, które chcesz przedstawić w tekście.

Poniższa informacja może zniszczyć w Twoich oczach pozostałe sposoby w tym zestawieniu. Ten sposób tworzenia nagłówków bije na głowę pozostałe. Jednak pamiętaj, że nie zawsze możesz użyć tego schematu. 

Zobacz, że na drugim miejscu jest kierowanie się bezpośrednio do odbiorcy. Możesz połączyć te dwa sposoby i uzyskać potężną miksturę.

Przykłady:

  • 10 sposobów na poradzenie sobie z nieodpowiednim zachowaniem Twojego psa
  • 22 kierunki podróży, które są tańsze niż myślisz 
  • 7 sposobów, które podniosą skuteczność Twoich nagłówków

Zadaj pytanie

Niektóre z najlepszych nagłówków, jakie kiedykolwiek powstały zawierają pytanie, które bezpośrednio dotyczy czytelnika. Pod tym kątem jest to również idealny sposób, żeby złapać osoby, które chcą dowiedzieć się jak rozwiązać konkretny problem.

Jednak nie możesz używać przypadkowych pytań. Odnieś się wyraźnie do tematu, na który zamierzasz odpowiedzieć. Zadbaj również o to, aby pytanie skłoniło użytkownika do odpowiedzenia na nie: „nie wiem, ale chcę się dowiedzieć” 

Przykłady:

  • Czy zdarza Ci się przekraczać prędkość w zabudowanym? Przeczytaj to!
  • Czy wiesz, kiedy jest najlepsza pora na robienie świątecznych zakupów?
  • Czy wiesz jak chodzić, żeby nie uszkodzić sobie kręgosłupa?

Zwróć się bezpośrednio do odbiorcy

W teście, którego wyniki są przedstawione w punkcie 5 — na drugim miejscu jest właśnie ta technika. Możesz i powinieneś wykorzystywać ją jak najczęściej. Najlepiej w połączeniu z innymi technikami.

Dlatego, zamiast pisać „nauczyć się”, napisz „naucz się”. Oczywiście pamiętaj, żeby nie używać tego na siłę. Czasami po prostu używanie formy bezpośredniej jest nienaturalne i źle brzmi w połączeniu z resztą nagłówka. 

Przykłady:

  • Naucz się każdego języka nawet o 96% szybciej
  • Zdobądź nową dwa razy lepiej płatną pracę w zaledwie 6 miesięcy
  • Naucz się rozpoznawać zawał i uratuj komuś życie

Podsumowując

Wiesz już, jak ważne są nagłówki. To w zasadzie kluczowy element Twoich treści. Im więcej poświęcisz czasu na ich pisanie, tym lepiej odpłacą Ci się w przyszłości. Algorytmy je pokochają, a ludzie będą klikać i zapoznawać się z treściami, które tworzysz.

Poprzedni Zbuduj avatar klienta, który pomoże Ci zrozumieć Twoich odbiorców
Następny Po co zakładać bloga w 2022 roku?
Po co zakładać bloga w 2022 roku?

Zostaw komentarz