fbpx

3 najciekawsze misje w Detroit Become Human

3 najciekawsze misje w Detroit Become Human

Detroit: Become Human zbiera swoje wysokie oceny szczególnie za pokazaną wewnątrz historie. Ta gra ma prawdopodobnie bliżej do filmu niż do gier z definicji. 

Fabuła zapewni Ci ogromny ładunek emocjonalny i pełno dylematów, z którymi musisz się zmierzyć, wcielając się w postacie w grze. Podobne dylematy przechodziło afroamerykańskie społeczeństwo w Stanach Zjednoczonych w poprzednim wieku przy okazji walki o równe prawa i pełną wolność. 

W grze zobaczysz historię androidów, które zostały w pełni stworzone przez człowieka. Teraz domagają się wolności. Fabuła wspomina wydarzenia z lat 60, choćby nawiązując do słynnego powiedzenia Martina Luthera Kinga „I have a dream”, czy pacyfistycznych protestów.

Androidy w Become Human praktycznie nie różnią się wyglądem do zwykłego człowieka. Jedyne różnice to dioda na prawej skroni (kolor ukazuje stan psychiczny maszyny) i niebieską krew (maź, która pozwala na odpowiednie działanie biokomponentów wewnątrz androida).

P.S. Uwaga! W tekście poniżej pojawią się spoilery z gry.

P.P.S. Opisane historie występują w zależności od wyborów w grze.

1. Zlatko — Kara

Oszukana Kara trafia z Alice do mężczyzny o imieniu Zlatko. Została wcześniej poinformowana, że ten człowiek może jej pomóc w ucieczce do Kanady i zdobyciu wolności. Niedługo po przybyciu do mężczyzny Kara zaczyna podejrzewać, że to jednak oszust. 

Silna chęć wydostania się ze Stanów sprawia, że Kara w trakcie pobytu u Zlatko ryzykuje i pozwala przypiąć się do aparatury. Urządzenie ma niby pomóc w pozbyciu się wbudowanego lokalizatora. Tutaj wszystko wychodzi na jaw — aparatura ma usunąć jej pamięć. 

Nie przepadam za bardzo za tą misją ze względu na jej klimat, ale wydarzyło się tutaj kilka ciekawych rzeczy: 

  • Kara uwolniła androidy, nad którymi znęcał się Zlatko. Maszyny były szczególnie zmasakrowane i dosłownie straszyły. Mężczyzna przebudowywał je zgodnie ze swoją chorą wyobraźnią.
  • Przemiana Luthera. Robot, który został stworzony do służenia ludziom, nie wiedział, że może się im przeciwstawić. Dopiero heroizm Kary i jej próba wydostania się z opresji sprawia, że Luther przebija swoje mentalne blokady. Trudno mieć mu za złe wcześniejsze ślepe służenie Zlatko, ponieważ prawdopodobnie tylko takie życie zna. Jednak działania jego właściciela nigdy mu się nie podobały.
  • Karma, którą od losu otrzymał Zlatko. Wszystkie maszyny, nad którymi znęcał się mężczyzna, zostały wypuszczone przez Karę i rozprawiły się ze swoim oprawcą. Uwolniły siebie i bohaterów historii. 

2. Ostatnia Szansa — Connor

Aby zobaczyć taki obrót historii, cały czas musimy podążać ścieżką pozytywnego zakończenia. Już na samym początku tej misji przy spotkaniu z Amandą relacje Connora z nią ulegają znacznemu pogorszeniu.

Mimo to android na własną rękę dalej chce rozwiązać zagadkę. Żeby dotrzeć do Jerycha — Connor i jego kompan Hank, muszą zaryzykować. Connor jest przekonany, że zdoła znaleźć wskazówkę w magazynie z dowodami. 

Policjant postanawia pomóc androidowi i zapewnia mu okno czasowe w postaci zwrócenia na siebie uwagi kłótnią na komisariacie.

W tej misji szczególnie widać jak zmieniła się relacja Connora z Hankiem odkąd się poznali. Przechodzi z chłodnej na przyjazną i policjant, angażując się sprawie ryzykuje swoją reputację, żeby pomóc androidowi.

Poza tym:

  • Przemiana Hanka. Mężczyzna już od jakiegoś czasu zaczyna czuć, że być może androidzie defekty wcale nie są tą złą stroną konfliktu. Widzi jak jego partner, który jest robotem, zaczyna pokazywać ludzkie emocje.
  • Przemiana Connora. Android przestaje ślepo podążać tylko za rozwiązaniem sprawy. Zaczyna myśleć na własną rękę i nie pozwala Amandzie sobą sterować.

Poza tym z rozwojem fabuły widać duże przekonanie Hanka do sprawy androidów. Już teraz działa, żeby utrudnić policji zduszenie powstania robotów.

3. Wieża Stratford — Markus

Trafiamy do stacji telewizyjnej. Naszym celem jest przejęcie reżyserki i pokazanie światu, że androidy pragną walczyć o wolność. Markus ze swoimi partnerami podstępem przebija się przez budynek i zabezpieczenia.

Ta misja może elektryzować Cię szczególnie z powodu przedstawianych obrazków. Pojawia się zaplanowane włamanie do stacji, wyskok ze spadochronu i wzbudzająca emocje pozbawiona ludzkiej nakładki twarz Markusa na ogromnym ekranie budynku stacji, który na żywo przedstawia swoje żądania.

Dodatkowo pod koniec misji podczas skoku na ekranie pojawiają się wiadomości z różnych stacji. W trakcie reporterzy skupiają się na poszczególnych elementach wypowiedzi androida. 

Ta misja jest ważna również dlatego, że to przełomowy moment dla androidów. Ciche działania w podziemiach zaczynają wychodzić na światło dzienne z przytupem. To szczególny zwrot w całej historii, który ma wpływ na losy wszystkich postaci.

Bonus: Capitol Park — Markus

W tej misji trafiamy do parku, przy którym stoi sklep z androidami. Główne zadanie to uwolnić zamknięte roboty, uświadomić je i po raz kolejny pokazać światu, że androidy będą walczyć o wolność.

Cały Capitol Park ulega przemianie. To my wybieramy, jak ta przemiana będzie wyglądać. Możemy między innymi dodać różne napisy, swój znak rozpoznawczy, czy uwolnić kolejne androidy i jeszcze więcej. Od nas zależy, czy wybierzemy tutaj drogę walki, czy drogę pacyfistyczną.

Budzić szacunek może jeden wybór i zachowanie Markusa. Pod koniec misji, kiedy androidy łapią policjantów, którzy przed chwilą zabili kilka androidów, bohater okazuje się trzymać nerwy na wodzy i zostawia ich przy życiu. 

Markus wypowiada tutaj też zdanie, które szczególnie zapadło mi w pamięci po rozegraniu całej historii: 

„Oko za oko uczyni świat ślepym”

Podsumowanie

Jeśli grałeś w Detroit Become Human to Twoja historia w tych misjach mogła potoczyć się całkiem na odwrót. 

Ja wybrałem takie rozwiązania, ponieważ lubię szczęśliwe zakończenia. Jak pokazują globalne statystyki w grze – ¾ graczy szło podobną ścieżką. To miłe zaskoczenie i dowód, że większość osób w głębi duszy chce postępować dobrze.

Poprzedni Moje doświadczenia z laptopami. Którą markę wybrać?
Następny 5 klubów, z którymi mógłbyś przeżyć romantyczną przygodę, gdyby grały w Lidze Mistrzów

Zostaw komentarz